De verschillen met de voorgaande leveringsvoorwaarden kun je hier lezen.
Het is belangrijk dat je de gewijzigde voorwaarden toepast en correct aan je klanten communiceert. Hieronder lees je wat je moet doen.
- Communiceer de gewijzigde voorwaarden aan je klant. Dit kan schriftelijk of digitaal. Als de klant binnen 30 dagen geen bezwaar maakt, gelden de nieuwe voorwaarden automatisch.
- Bezwaar van de klant? Als een klant bezwaar maakt, heeft hij in principe het recht om de overeenkomst te beëindigen, tenzij de wijziging van de voorwaarden niet zwaar genoeg is. Zonder opzegging blijven de oude voorwaarden nog maximaal 7 maanden geldig.
- Overhandig de voorwaarden tijdig. Zorg ervoor dat de voorwaarden vóór of tijdens het sluiten van de overeenkomst bij de klant bekend zijn. Als je dit niet doet, kun je mogelijk geen beroep doen op de nieuwe voorwaarden.
- Gebruik van eigen voorwaarden. Je mag alleen je eigen voorwaarden gebruiken als je hiervoor dispensatie hebt aangevraagd en goedgekeurd hebt gekregen van NOAB. Gebruik je eigen voorwaarden zonder toestemming, dan kan dit leiden tot beëindiging van het lidmaatschap.
Zorg ervoor dat je altijd de juiste voorwaarden op tijd deelt om problemen te voorkomen.
De Algemene NOAB leveringsvoorwaarden kun je hier terugvinden. Ze zijn ook beschikbaar in Engelse en Duitse variant.