web
U bent offline. Dit is een alleen-lezen versie van de pagina.
close

FAQ nieuw ledenplatform

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen over het nieuwe NOAB Platform. Staat er een vraag niet tussen, mail die dan naar beheer@noab.nl

Hoe kan ik inloggen op het nieuwe NOAB Platform?

Alle kantoorhouders hebben begin juni een e-mail ontvangen met activitatielink voor het nieuwe NOAB Platform. Ieder kantoor heeft één gebruikersaccount gekregen. De kantoorhouder kan de logingegevens van dit account delen binnen het kantoor. Een persoonslid krijgt zelf geen persoonlijke e-mail van NOAB met toegang tot het nieuwe NOAB Platform. In onderstaande vraag 'waarom één gebruikersaccount?' staat een uitgebreidere omschrijving over het gebruikersaccount. 


Waarom heb ik geen e-mail voor het nieuwe NOAB Platform ontvangen?

Alle kantoorhouders hebben een e-mail ontvangen met activitatielink voor het nieuwe NOAB Platform. De kantoorhouder kan de logingegevens van dit account delen binnen het kantoor. Een persoonslid krijgt geen persoonlijke e-mail met toegang tot het nieuwe NOAB Platform. 
Mocht de kantoorhouder geen e-mail hebben gehad met activitatielink? Stuur dan een e-mail naar beheer@noab.nl. Personeelsleden dienen de aanvraag voor deze e-mail met activatielink via de kantoorhouder te laten verlopen.

Voor de kennisbronnen krijgt ieder personeelslid binnen het kantoor wel een eigen e-mail met gebruikersaccount. In onderstaande vraag 'waarom één gebruikersaccount?' staat hier meer informatie over.


Waarom één gebruikersaccount?

In de nieuwe situatie zijn de kennisbronnen gescheiden van het NOAB Platform. Voor het NOAB Platform heeft ieder kantoor één gebruikersaccount gekregen. Voor de kennisbronnen krijgt* ieder personeelslid binnen jouw kantoor een eigen gebruikersaccount.

* Momenteel loopt toegang tot de kennisbronnen nog via het oude ledenportaal. Wanneer dit niet meer het geval is, krijgen alle personeelsleden van jouw kantoor een mail om hun gebruikersaccount te (her)activeren. 


Waarom persoonlijke licenties aanschaffen voor het NOAB Platform?

Met het gebruikersaccount wat je hebt ontvangen kun je alles doen wat je ook kon op het oude ledenportaal. Zo kun je jezelf en je collega's inschrijven voor cursussen en deze cursusinschrijvingen beheren. Je kunt vragen stellen op het forum. Je kunt andere leden zoeken en jezelf en je collega's inschrijven voor regiobijeenkomsten. Je kunt gebruikmaken van verschillende praktische hulpmiddelen voor je kantoor en je vind er de helpdesk en adviesgroep terug.

Wil je dat medewerkers binnen je kantoor ook gebruik kunnen maken van het NOAB Platform, dan kun je de logingegevens hiervan binnen je kantoor delen of je kiest ervoor om persoonlijke licenties aan te schaffen. Heeft een medewerker een persoonlijke licentie, dan kan hij/zij hetzelfde als jij, maar doet dat dan vanuit persoonlijke titel. Dus stelt hij/zij een vraag op het forum, dan zal ook zijn/haar naam erbij staan.


Waarom kosten persoonlijke licenties geld?

Per actieve gebruiker op het NOAB Platform, brengt Microsoft kosten in rekening. Omdat niet alle kantoren even groot zijn en niet alle kantoren ervoor kiezen om persoonlijke licenties aan te schaffen, kunnen deze kosten niet vergoed worden vanuit de contributie. Er is daarom voor gekozen om deze kosten (tegen kostprijs) door te belasten aan degenen die er gebruik van maken.


Kan ik het e-mailadres aanpassen waarmee ik inlog?

Mocht je besluiten dat je de logingegevens voor het NOAB Platform wilt delen binnen je kantoor en heb je liever dat er dan een algemeen e-mailadres gebruikt wordt, dan kunnen we het e-mailadres aanpassen voor je. Momenteel kan dit door een verzoek in te sturen via beheer@noab.nl. Heeft dit geen haast voor je, dan zouden we je willen vragen om te wachten totdat we de functionaliteit hebben toegevoegd op het platform. Het kost ons namelijk vrij veel tijd om het handmatig aan te passen.


Hoe kan ik medewerkers toevoegen op het nieuwe ledenplatform?

Een instructie voor het beheren van medewerkers vind je hier.


Waarom krijgt mijn medewerker een activatiemail van Hix/Securelogin?

Wanneer je nieuwe medewerkers toevoegt op het nieuwe ledenplatform, dan ontvangen ze een uitnodiging van onze partner Hix/Securelogin om een gebruikersaccount te activeren. Met dit account krijgen ze toegang tot de kennisbronnen: Fiscaal Advies (InView Essential), Brithmine en de Modellenbank.